Road Tripin ennätysaika
Road Tripin ennätysaika Aiemmin kerroimme mikä on Hitmanin ennätysaika ja miten kyseisessä huoneessa yleisesti ryhmät menestyvät. Nyt on aika miettiä samaa Road Tripin osalta. Road
Kun olimme saaneet toimitilat vuokrattua ja suoritettua tarvittavat mittaukset yms. katselmuksen tiloissa, sekä olimme päätyneet valitsemaamme Hitman teemaan (joka ei siis liity pelisarjaan millään tavalla) oli vuorossa valmiiksi jo mietittyjen tehtävien sijoittelu pakohuoneen aikajanalle ja mietittävä loput tehtävät / pulmat näiden olemassa olevien lisäksi. Kuten aiemmassa blogissa kerroimmekin, että tämä vaikutti helpolta mutta sitä se ei tosiaan ollut. Lisäksi monet jo valmiina pidetyt ideat oli jätetty taka-alalle, koska niitä ei vaan saatu sopimaan teemaan.
Kyseessä nyt kuitenkin oli agenttiteema ja tätä emme lähteneet enää muuttamaan toiseksi. Tehtävissä olisi osittain yhtenä aiemmin mietityn bunkkeriin sijoittuvan teeman mukaisia tehtäviä, mutta kaikkia ei tietenkään voitu hyödyntää, osittain soveltaa kylläkin. Lisäksi oli joitain, voisiko sanoa yleisiä tehtäviä, joita voimme helposti soveltaa mihin teemaan tahansa. Alku oli siis lupaava ja saimmekin hyvin nopeasti noin puolet tehtävistä ja pulmista kirjattua paperille. Niin hölmöltä kuin se kuulostaakin, niin tässä kohtaa aloimme miettiä miten nämä tehtävät toimivat todellisuudessa ja mitä tarvitsemme niitä varten. Lopputulos tässä kohtaa oli se, että muutama jo päätetyistä tehtävistä putosi pois mahdottomuuden takia ja muutamaa jouduttiin soveltamaan vielä lisää.
Halusimme tehdä pakohuoneesta sellaisen, että se soveltuu niin aloittelijalla kuin myös sellaisille ketkä ovat käyneet useissa pakohuoneissa. Tehtävät mitä pakohuoneeseen halusimme, piti olla monipuolisia: etsimistä, pulmia, tehtäviä, havainnointia jne. Pakohuoneen tulisi olla mielestämme sellainen, että useita tehtäviä voidaan suorittaa samanaikaisesti, kun taas toisena hetkenä edetään kuin juna ja tehtäviä onkin vain yksi mitä koko ryhmä joutuu ratkomaan.
Tässä kohtaa siis aloimme myös haalimaan tarvittavaa rekvisiittaa ja tehtäviin tarvittavia tavaroita, mistä olikin todella huomattava apu suunnittelussa. Ideat sinkoilivat meidän kaikkien kesken ja kun joku kertoi ideastaan, mutta samalla totesi ettei tämä kyllä sovi, niin joku toinen taas keksi siihen samalla hetkellä jalostetun idean ja näin saimme taas tehtävän valmiiksi. Tämä toistui useammankin kerran ja tästä tuli huikea fiilis, kun yhdestä ideasta oli se sitten keskeneräinen tai omasta mielestä huono, sai joku toinen hetkessä toimivan idean. Oman lukunsa Hitman pakohuoneeseen toi se, että halusimme jotain näyttävää, jotain mitä ei ole kellään muulla Turun Teemu Tainio pakohuoneissa eikä tietääksemme koko Suomessa. Tätä varten metsästimme erilaisia efektejä yms. netistä useammasta eri paikasta. Lopulta päädyimme toimittajaa jolta saimme kaiken tarvitsemamme ja vielä räätälöitynä meille sopiviksi. Toki osa heidän tuotteista sopi meille jo suoraan ja tämä oli itse tavaroiden toimituksen kannalta hyvä asia.
Tämänkin jälkeen oli tehtävien osalta hieman vajausta, joten päätimme kokeilla tehdä videon pelin alkuun ja muutenkin kirjoittaa lyhyen juonen nettisivuille Hitmanista. Tämä jotenkin avasi silmämme lopullisesti ja tehtäviä alkoi tulla solkenaan. Esimerkiksi kuten huoneen esittely kertoo ”eri valtioiden johtavia henkilöitä on eliminoitu ja tärkeitä asiakirjoja kadonnut…” niin tällöin voimme hyödyntää kaikkea mikä liittyy mm. maantieteellisiin asioihin ja äkkiä olimmekin saaneet kaksi tehtävää valmiiksi pelkästään tämän avulla. Ja tätä kautta vähitellen kaikki tehtävät alkoivat olla kasassa.
Tämän jälkeen vuorossa oli rakentaminen. Jo valmiiksi tehty suunnitelma tehtävineen auttoi tässä todella paljon ja käytännössä vain rakensimme tarvittavat väliseinät toimitilaamme. Tasoitteet, maalaukset, tapetoinnit yms. sujuivat täsmällisesti kuin Neuvostoliiton punakone aikoinaan pyörittäessään peliä jääkiekkokaukalossa. Tämä vaihe oli varsin nopea ja sen jälkeen toimmekin kaiken rekvisiitan, sekä efektit paikoilleen. Itse tavaroiden laittaminen paikoilleen tehtävineen oli loppujen lopuksi varsin nopea prosessi ja tässä meni huomattavan paljon vähemmän aikaa kuin seinien rakentamisessa ja niiden pinnoittamisessa. Puhumattakaan siitä miten tehtäviä mietittiin ja rakennettiin kaikkea paperille.
Kun kaikki oli valmista, niin olimme mielestämme onnistuneet hyvin ja varsinkin pakohuoneessa oleva….. jätetäänpä tämä kertomatta mikä oli meidän mielestä se hienoin ja onnistunein asia, sen voit tulla katsomaan itse. Mutta kuitenkin olimme siis tyytyväisiä lopputulokseen kokonnaisuudessaan ja ensimmäiset kokeiluryhmät jota meillä kävi antoivat pelkkää positiivista palautetta. Varsinkin kun kyseiset ryhmät olivat eritasoisia pakohuonekävijöitä ja meille entuudestaan tuntemattomia henkilöitä, niin tämä toi meille ison onnistumisen fiiliksen ja voimme vähitellen alkaa miettimään seuraavaa pakohuonetta. Nyt kuitenkin hieman erilaisella lähestymisellä kuin ensimmäistä.
Kaiken kaikkiaan totesimme tässä kohtaa, tästä on hyvä jatkaa ja voimme olla ylpeitä siitä että meillä on Hitman pakohuone Turku. Voimme siis huoletta avata varauskalenterin ja mainostaa ensimmäistä pakohuonettamme. Mitä palautetta olemme saaneet kesän aikana Hitmanista ja mikä tilanne on uuden pakohuoneen kanssa, niin tästä kerromme lisää myöhemmin.
Road Tripin ennätysaika Aiemmin kerroimme mikä on Hitmanin ennätysaika ja miten kyseisessä huoneessa yleisesti ryhmät menestyvät. Nyt on aika miettiä samaa Road Tripin osalta. Road
Mikä on ennätysaikanne Hitmanissa? Kuten arvata saatattekin, niin lähes joka kerta asiakkaat kyselevät mikä on ennätysaika pakohuoneissamme ja miten monesti sieltä ylipäätään päästään ulos? Tähän
Tule käymään
Escape room Pakene.fi
Linnankatu 22d 20100 Turku
Ota yhteyttä
050-5522250
info@pakene.fi
Avoinna
ke-to 16.30-22.00
pe 16.30-23.00
la-su 12.30-23.00